Ontwikkeling van infrastructuur-componenten

van de INDI-applicatie (inventaris infrastructuurgegevens)

Beschrijving

De afdeling Enterprise Resources Solutions verzekert het beheer en het onderhoud van de bedrijfsapplicaties en realiseert systemen of de aanpassing van deze grote commerciële informaticasystemen aan de nieuwe behoeften. Het Data Management Solutions team beheert en onderhoudt IT toepassingen ter ondersteuning van activiteiten die verbonden zijn aan het beheer van de spoorwegassets buiten het SAP-domein (verwerking van meetgegevens, planbeheer, GlS,...). Deze behoeften hebben als gemeenschappelijk element het beheer van referentiegegevens van de lnfrabel-assets (plaats, merk, begindatum,...) en de operationele gegevens (meetresultaten, werkorders,...).

Je stage vangt aan in dit team, en meer specifiek in de cel Build & Signalling, die projecten realiseert voor I-Build, voor het  INDI-project (inventaris infrastructuurgegevens).

Je wordt geïntegreerd binnen een team dat bestaat uit een projectleider, meerdere senior analisten, meerdere senior programmeurs en een tester. Je wordt opgevolgd door een senior programmeur Oracle.

De stage bevat :

De realisatie van een systeem dat de visualisatie van de infrastructuurcomponenten van de INDI-applicatie (inventaris van de gegevens van infrastructuur) op een schematische wijze mogelijk maakt.

Er zijn 2 methodes om dit te realiseren:

  • de eerste methode: online, met behulp van WebServices voor het raadplegen van gegevens van componenten die komen van de databank.
  • De tweede methode: off-line, met behulp van een xml-bestand die de infrastructuur beschrijft.

Technologische omgeving

  • Oracle 12 (SQL, PL/SQL)

  • Oracle Apex 5 (HTML5, Javascript)

  • XML

  • JSON

Niveau d'études
Bachelor of gelijkwaardig
Date de début
To decide
Durée
3 maanden
Emplacement
Brussel
Catégorie
ICT

Intéressé(e) ?

Remplissez le formulaire
Adresse
Adresse de l'école
Un seul fichier.
Limité à 32 Mo.
Types autorisés : doc docx pdf.
Un seul fichier.
Limité à 32 Mo.
Types autorisés : docx doc pdf.